HAKATA noodles!

2013/05/31miya1975

We had lunch at WEST which is one of popular Hakata udon (Japanese wheat noodle) restaurants in Fukuoka. It was full of people during the lunch time.

There are so many udon restaurants in Fukuoka – one of the features of Hakata udon is that the noodles are cooked (boiled) very soft. Maybe people who live in other area don’t like the soft-boiled noodles, but people in Fukuoka seem to love Hakata udon even more than Hakata ramen noodles!

昨日のケンミンショー福岡特集でも紹介されていた、福岡の人気うどんチェーン店「ウエスト」。

近所にあるものの今まで一度も行ったことがなかったのですが・・・たまたま今日はランチタイムに近くを通ったので、行ってみよう!ということに♪

1時前に行きましたが店内満席。ケンミンショー効果というわけではなくランチタイムはいつも混むらしいのですが。

もちろんお目当てはごぼ天うどん!夫はまる天(これも福岡ならではですね)を追加トッピング、私はごぼ天肉うどんにしました。今日はもうひとつのお目当てのサイドメニュー「かしわおにぎり」が売り切れ・・・これはケンミンショー効果かしら?(笑)

博多うどんは麺がやわらかいのが特徴で、コシのある讃岐うどんとは対照的です。私は讃岐うどんが大好きですが、博多のうどんも全然イケます!他のうどん屋さんは分かりませんが、ウエストの麺はもちもちしていて美味しかったです♡

次回はかしわおにぎりも食べたい!(福岡ではコンビニに行けば必ずかしわのおにぎり売ってますけどね^^;)

ちなみに、今日はランチタイムにFacebookのTwitterのタイムラインがごぼ天うどんだらけだったもよう(笑)






Leave a comment

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です

Prev Post Next Post